دکتر طاهره فروغی فر » جراحی زیبایی واژن » هزینه ترمیم بکارت در تهران سال 1403

هزینه ترمیم بکارت در تهران سال 1403

هزینه ترمیم بکارت از جمله موضوعات مهمی است که یک سری نگرانی هایی را برای دختران ایجاد کرده است. ترمیم پرده بکارت یا هایمنوپلاستی (Hymenoplasty)، یک نوع عمل جراحی زیبایی است. دخترانی که پرده بکارت خود را از دست داده اند، به این عمل جراحی به منظور بازسازی پرده بکارت خود روی می آورند. پرده بکارت یک لایه نازکی است که در ورودی واژن قرار دارد و دارای ارزش فرهنگی در خانواده های سنتی است.

این مقاله در مورد هزینه ترمیم پرده بکارت در تهران و همچنین جزئیات مربوط به این عمل تهیه شده است. در صورتی که پرده بکارت شما پاره شده است و تمایل دارید آن را بازسازی کنید، قبل از اقدام به انجام هرگونه عمل جراحی، پیشنهاد می‌شود تا با یک پزشک زنان در این زمینه مشورت کنید. مشاوره با پزشک به شما کمک خواهد کرد تا درک کاملی از روش‌ها و جزئیات عمل جراحی داشته باشید و تصمیم درستی در این رابطه بگیرید.

 

آشنایی با انواع پرده بکارت

پرده بکارت که به آن هایمن نیز گفته می شود، دارای انواع مختلفی می باشد. هر کدام از این هایمن ها دارای ویژگی های مختلفی هستند و از ساختار مخصوص به خود برخوردار می باشند. هایمن حلقوی، هایمن با سوراخ کوچک، هایمن تیغه‌ای، هایمن مشبک، هایمن دندانه دار و هایمن بسیار ضخیم از جمله انواع رایج هایمن ها به شمار می روند.

البته یک نوع هایمن نیز وجود دارد که از همان دوران تولد به طور کامل مسدود است. البته این مورد در یک درصد خانم ها وجود دارد. برخی از انواع هایمن ها بسیار نادر هستند. هر نوع هایمن ممکن است دارای علائم مخصوص به خود باشد. برای تشخیص نوع هایمن و بررسی علل مربوطه، بهتر است به یک متخصص زنان مراجعه کنید. متخصص زنان با بررسی و وضعیت جسمی و همچنین استفاده از تست‌های مورد نیاز، می تواند به فرد جهت تشخیص نوع هایمن و مسائل مربوط به آن کمک نماید.

هزینه-ترمیم-بکارت-در-تهران-سال-1402

 

بیشتر بخوانید : سفیدکردن واژن و رفع تیرگی آن

 

پارگی پرده بکارت به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

قبل از اینکه بخواهیم به هزینه ترمیم بکارت بپردازیم، باید ببینیم که پارگی در اثر چه عواملی رخ می دهد. عوامل مختلفی باعث پارگی پرده بکارت دختران می شوند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. فعالیت شدید ورزشی: برخی از فعالیت‌ها و تمرینات شدید ورزشی از جمله دوچرخه سواری و… می توانند باعث آسیب به پرده بکارت شوند.

 

  1. رابطه جنسی: برقراری رابطه جنسی، مهمترین عامل جهت پارگی پرده بکارت می باشد. البته در نظر باید داشت که پارگی پرده بکارت در این رابطه تنها با دخول مستقیم صورت می پذیرد.
  2. آسیب‌های تروماتیک: ضربه یا آسیب مستقیم به منطقه پرده بکارت نیز می‌تواند به پارگی آن منجر شود. در صورتی که در حین یک پیشامد یا سانحه، ضربه ای به منطقه تناسلی وارد شود این امر می تواند در پارگی پرده بکارت نقش مهمی داشته باشد.
  3. وارد کردن اشیاء به واژن: استفاده از اجسام جهت وارد کردن به واژن حتی بدون استفاده از لوسیون یا روان کننده، می‌تواند به پارگی پرده بکارت منجر شود.

عوامل دیگر از جمله تجاوز و… نیز می توانند عامل پارگی پرده بکارت باشند. مهم است بدانید که پارگی پرده بکارت در برخی از مواقع بدون هیچ گونه علائم یا درد و خونریزی رخ می دهد.

همچنین، عدم تجربه برخی از افراد در این رابطه می تواند منجر به اتفاق های ناخوشایند بعدی شود. در صورت داشتن هرگونه نگرانی یا سوال درباره هزینه ترمیم  پرده بکارت، بهتر است به متخصص زنان مراجعه کنید تا مورد بررسی قرار گیرید.

 

هزینه-ترمیم-بکارت-در-تهران

 

هزینه ترمیم پرده بکارت در تهران

هزینه ترمیم بکارت به فاکتورها و شرایط متعددی بستگی دارد. به منظور حفظ حریم خصوصی، پزشکان و کلینیک‌ها روند درمان و مشاوره با بیماران را به صورت مخفیانه انجام می دهند. اطلاعات پزشکی بیماران به صورت محرمانه و با رعایت حفظ حریم شخصی، توسط کادر درمانی نگهداری می‌شود.

با این حال، هزینه عمل ترمیم بکارت در کلینیک ها و حتی شهرهای مختلف، متفاوت می باشد. شرایط پارگی، وضعیت جسمانی بیمار و یک سری موارد دیگر می توانند هزینه ترمیم بکارت در تهران را تحت تاثیر قرار دهند.  برخی از کلینیک‌ها و مراکز درمانی به منظور رفاه حال بیماران و به جهت ارائه خدمات گسترده‌تر در این زمینه، قیمت‌ها را کاهش می دهند.

به هر حال اگر نگران هزینه‌ ترمیم  پرده بکارت هستید، بهتر است با کلینیک‌ها یا مراکز درمانی مختلف تماس بگیرید و در رابطه با قیمت ها اطلاعات جامعی کسب نمایید. در برخی از شرایط، امکان دارد که بیماران از بیمه‌های سلامت خود نیز به منظور پوشش هزینه‌های این عمل جراحی استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید : دلایل نیاز بانوان به  دکتر جراحی زیبایی زنان در تهران

 

فرایند جراحی ترمیم بکارت

اگر قصد انجام این نوع جراحی را دارید، باید در رابطه با هزینه ترمیم بکارت و شرایط انجام آن اطلاعات جامعی کسب نمایید. پرده بکارت به عنوان یک نشانه باکرگی در برخی از جوامع و فرهنگ های سنتی به شمار می رود. برای برخی از زنان، داشتن پرده بکارت به عنوان یک نشانه افتخار و شرافت محسوب می‌شود.

به همین خاطر است که خانواده ها در این جوامع نسبت به موضوع باکرگی زنان اهمیت زیادی قائل می شوند. در این جوامع، باور بر این است که یک خانم باید تا قبل از عروسی باکره باقی بماند. خونریزی و پارگی پرده بکارت در شب زفاف مهمترین عامل باکره بودن یک خانم به شمار می رود.

عوامل مختلفی وجود دارند که باعث پارگی پرده بکارت در زنان می شوند. در جملات پیشین به این موضوع مهم اشاره کردیم. در این شرایط، خانم ها می توانند با عمل جراحی که به آن هایمنوپلاستی نیز گفته می شود جهت بازسازی پرده بکارت خود اقدام نمایند.

عمل ترمیم بکارت با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شود. این عمل حداکثر به دو ساعت زمان نیاز دارد و بیماران می‌توانند روز بعد از جراحی به کارهای روزمره خود یپردازند. بخیه‌ها بعد از حدود سه الی چهار هفته بعد از عمل به طور کامل بهبود می یابند. به منظور جلوگیری از بروز عوارض بعد از جراحی، بیمار باید تا چند ساعت تحت نظر باشد.

 

هزینه-ترمیم-بکارت

 

کلام آخر

در این مطلب سعی نمودیم تا در رابطه با هزینه ترمیم بکارت و جزئیات مربوط به آن اطلاعات جامعی کسب نماییم. هزینه ترمیم  پرده بکارت در تهران به عوامل مختلفی از جمله شرایط پارگی، وضعیت جسمانی بیمار، پزشک متخصص و یک سری موارد دیگر بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات دقیق‌ تر در رابطه با عمل ترمیم بکارت و جزئیات آن، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

پزشک زنان می تواند به شما در رابطه با هزینه ترمیم بکارت و شرایط مرتبط با آن پاسخ دهد. زیرا شرایط جسمی هر فردی با دیگری متفاوت است و در این رابطه نیاز به مشاوره پزشکی می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. رها

    دخترم نامزد بوده ودردوران نامزدی متوجه میشود نامزدش فساد شدید اخلاقی واعتیاد دارد و میخواهد جدا شود و هایمن خود را ازدست داده و برای گرفتن شناسنامه جدید نیاز به ترمیم هایمن بودن دارد لطفاً راهنمایی کنید و حدود هزینه رابفرمایید

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام عزیزم ،لطفا با مطب تماس بگیرید

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *