دکتر طاهره فروغی فر » بیماری های زنان » نحوه تشخیص سلامت پرده بکارت و عدم پارگی آن

نحوه تشخیص سلامت پرده بکارت و عدم پارگی آن

دراین مقاله از سایت دکتر طاهره فروغی فر ، فلوشیپ فوق تخصصی زنان، زایمان و جراح زیبایی زنان با ما همراه باشید.

تشخیص سلامت پرده بکارت، مسئله ای است که دختران همواره با استرس به آن نگاه می کنند. این مسئله نه به دلیل داشتن رابطه جنسی، بلکه به دلیل خیال پردازی هایی است که در رسانه ها و اطرافیان برای دختران ایجاد شده است.برای آشنایی بیشتر با پرده بکارت و علایم سالم بودن آن با ما همراه باشید.

 

دکتر-طاهره-فروغی-فر

 

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک بافت در دهانه واژن است که شامل دو بخش مخاطی و یک لایه فیبری می باشد. هنوز هم متخصصین نمی دانند کاربرد اصلی پرده بکارت چیست. برخی آن را عاملی برای کاهش احتمال عفونت زنان می دانند. اما به هر روی این بافت بعد از اولین رابطه جنسی پاره می شود و با معایناتی ساده قابل تشخیص خواهد بود.به طور طبیعی خونریزی بعد از پاره شدن بافت پرده بکارت بسیار کم است و این مساله به دلیل بافتی است که پرده بکارت دارد.

 

 

انواع شکل پرده بکارت

پرده بکارت یک بخش از اندام تناسلی زنان است که انواع مختلفی دارد. این انواع عبارتند از:

1. **پرده بکارت مسدود:**
پرده بکارت مسدود یک نوع نادر از غشاهای بکارت است که دهانه واژن را به طور کامل پوشش می‌دهد و بدون سوراخ یا با سوراخ بسیار کوچک است. افرادی که این نوع پرده بکارت دارند، ممکن است در زمان تولد یا قبل از دوران نوجوانی با آن مواجه شوند. این وضعیت می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند درد شکم، درد کمر و مشکلات در دفع ادرار شود. برای رفع این مشکلات، ممکن است نیاز به جراحی کوچکی باشد.

2. **پرده بکارت حلقوی:**
پرده حلقوی به صورت حلقه‌ای اطراف واژن را در بر می‌گیرد. به دلیل واقع شدن در اطراف واژن، ممکن است در هنگام دخول دچار آسیب نشده و از خونریزی جلوگیری کند.

3. **پرده بکارت تیغه‌ای:**
در پرده بکارت تیغه‌ای، پرده به صورت تیغه‌هایی با حفره‌ها در نازکی‌های غشاها وصل شده‌اند. این غشاها در اولین دخول به واژن پاره شده و باعث خونریزی می‌شوند.

4. **پرده بکارت غربالی:**
پرده بکارت غربالی در طول کامل واژن کشیده شده و حفره‌های متعددی دارد. این نوع پرده در هنگام اولین دخول به واژن پاره شده و خونریزی ایجاد می‌کند.

5. **پرده بکارت مشبک یا چند سوراخه:**
این نوع پرده بکارت کاملاً دهانه واژن را پوشش می‌دهد و دارای سوراخ‌های متعددی است. در صورت پاره شدن، با خونریزی همراه خواهد بود.

6. **پرده بکارت ارتجاعی (هلالی):**
پرده بکارت ارتجاعی شبیه به پرده بکارت حلقوی است، اما به صورت حلقه‌ای نیست و بخشی از ورودی واژن را پوشش می‌دهد. این نوع پرده دارای ارتجاع زیادی است که به فرد اجازه می‌دهد بدون خونریزی از رابطه جنسی لذت ببرد.

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات بالا تنها به عنوان یک توضیح کلی ارائه شده‌اند و در صورت داشتن سوالات یا نگرانی‌هایی در مورد پرده بکارت، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

انواع-شکل-پرده-بکارت

 

 

چه عواملی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

پارگی پرده بکارت زمانی رخ می دهد که بافت باریک و انعطاف پذیری است که احاطه کننده ورودی واژن را شکسته و یا سوراخ می کند. این اتفاق ممکن است در نتیجه فعالیت جنسی، خودارضایی (با وارد کردن عمیق دست یا اجسام خارجی)، تمرینات ورزشی شدید، حمل و زایمان و یا به دلیل عوامل دیگری همچون آسیب دیدن پرده بکارت در نتیجه یک صدمه باشد. همچنین برخی افراد ممکن است با یک پرده بکارت محکم به دنیا بیایند که در این صورت پارگی هیمن در هنگام اولین فعالیت جنسی رخ نمی دهد.

 

 

علایم پارگی پرده بکارت

علائم پاره شدن  پرده بکارت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. خونریزی غیرمعمول: اگر لکه‌های خون غیرمعمول در لباس زیر خود یا در حین تمیز کردن مهبل مشاهده می‌کنید، این ممکن است به نشانه پارگی پرده بکارت باشد.
  2. درد شدید در ناحیه مهبل: در صورتی که درد شدید و ناگهانی در ناحیه مهبل وجود داشته باشد، این می‌تواند به نشانه پارگی پرده بکارت باشد.
  3. سوزش و خارش: اگر احساس سوزش و خارش در ناحیه مهبل را تجربه می‌کنید، ممکن است پارگی پرده بکارت وجود داشته باشد.
  4. عفونت مکرر مهبل: اگر شما مستمراً با عفونت‌های مهبلی مواجه می‌شوید و درمان موثری اثر نمی‌گذارد، پارگی پرده بکارت ممکن است علت اصلی باشد.

 

 

آیا رابطه جنسی بدون خونریزی به معنای پاره نشدن پرده بکارت است؟

دو تصور شایع در خصوص رابطه جنسی بدون خونریزی وجود دارد:

برخی از افراد تصور می کنند که اگر با دختری رابطه جنسی داشته باشند و خونریزی اتفاق نیفتد به این معناست که دختر پرده بکارت ندارد. به این معنا که یک بار پرده بکارتش را از دست داده است.

دومین تصوری که دختران دارند این است که فکر می کنند رابطه جنسی ای که در آن خونریزی ندارند به این معناست که پرده بکارت شان هنوز پاره نشده است.

اما باید بگوییم این دو تصور هر دو غلط است.

 

دلیل عدم خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی

در این بخش به این موضوع می پردازیم که چه دلایلی باعث می شود دختران در اولین رابطه جنسی خونریزی نداشته باشند.

  • عدم شکل گیری پرده بکارت؛ برخی از دختران از بدو تولد پرده بکارت ندارند. به همین جهت این دختران تجربه خونریزی نخواهند داشت.
  • شکل و فرم خاص پرده بکارت: پرده هایی که حلقوی هستند در مواردی که حفره میان آن ها بزرگ باشد احتمال خونریزی کاهش پیدا می کند. در واقع یک نوع از پرده حلقوی کشسانی بالایی دارد و دخول بدون درد و خونریزی خواهد بود.

 

 

آیا خودارضایی پرده بکارت را از بین می برد؟

یکی از دغدغه‌های دختران جوان، وجود لکه‌های خون غیرمعمول در لباس زیر خود است که ممکن است باعث نگرانی درباره پرده بکارت شود. اما باید بدانید که خودارضایی باعث نابودی پرده بکارت نمی‌شود و وجود هر گونه لکه‌ای در لباس زیر شما، به معنای آسیب دیدن پرده بکارت نیست. در برخی موارد، لکه‌های خونی نامعمول ممکن است به دلیل پریود نامنظم اتفاق بیفتند. همچنین، آسیب دیدن قسمت خارجی مهبل ممکن است باعث خونریزی شود که این هیچ ربطی به پرده بکارت ندارد.

دوچرخه سواری، اسب سواری، خودارضایی، سقوط از ارتفاع، تصادف و حوادث ورزشی فعالیت‌هایی هستند که برخی از دختران در حین انجام آنها نگران پاره شدن پرده بکارت می‌شوند. در صورتی که شما نیز دچار نگرانی در این زمینه هستید، می‌توانید به مطب ما مراجعه کنید و آزمایشات تشخیصی مربوط به سلامتی پرده بکارت را انجام دهید. اما باید به خاطر داشته باشید که هر لکه بینی که مشاهده می‌کنید، به معنای پاره شدن پرده بکارت نیست و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد.

 

آیا می توان برقراری رابطه جنسی را از تجاوز تشخیص داد؟

در صورتی که یک دختر به تجاوز متضرر شده باشد، ممکن است دیواره داخلی رحم دارای خونریزی و زخم‌هایی باشد که می‌توانند توسط پزشک تشخیص داده شوند. همچنین، وقتی پرده بکارت با شدت از بین می‌رود، باعث آسیب به دیواره مهبل و مجرای ادراری می‌شود. همچنین، با معاینه پزشک می‌توان این موضوع را از طریق پرزهای داخل رحم تشخیص داد. برای تعیین تاریخ دقیق پارگی بکارت، یک پزشک ماما می‌تواند تا ۱ ماه پس از وقوع آن تخمین بزند.

 

تشخیص باکره بودن با تصویر

تشخیص باکره بودن با تصویر

 

 

تشخیص پارگی پرده بکارت

بسیاری از دختران به دلیل حساسیت هایی که خانواده شان یا همسرشان دارند قبل از مراسم عروسی برای تشخیص سلامت پرده بکارت به دکتر زنان مراجعه می کنند.پزشک متخصص زنان می تواند با معاینه نواحی داخلی واژن تشخیص دهند که پرده بکارت سالم است یا خیر.

تشخیص باکرگی دختران را میتوان با اولین دخول به خوبی تشخیص داد. در طول دخول چه خونی دیده شود و یا نشود، تنگ بودن دهانه واژن هنگام دخول برای اولین بار به خوبی نشان دهنده باکره بودن یک دختر است . طوری که میتوان به سادگی تفاوت را در اولین نحوه ورود آلت تناسلی مردانه به داخل واژن احساس کرد.

برای تأیید تشخیص، پزشک ممکن است بررسی جسمی انجام داده و در صورت لزوم، از طریق آزمایش‌های مختلف مانند آزمایش خون و سونوگرافی تصویربرداری از منطقه تناسلی، تشخیص نهایی را قطعی کند

 

تشخیص سلامت پرده بکارت توسط خود فرد

معاینه سالم بودن یا پارگی پرده بکارت توسط خود فرد امکان پذیر نیست و انجام آن باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. برخی افراد روش‌هایی برای تشخیص داده سلامت بکارت ارائه نموده‌اند، اما نظر قطعی و صحیح را پزشک متخصص می‌تواند ارائه کند.

 

روند تشخیص سلامت پرده بکارت

  • روی تخت یا روی صندلی مخصوصی قرار می گیرید.
  • پاها به صورتی قرار می گیرند که پزشک دسترسی لازم را به نواحی داخلی واژن داشته باشد
  • سپس پزشک با بررسی پرده بکارت و خصوصیات ظاهری آن سلامت یا عدم سلامت را تشخیص می دهد.
  • البته این روز ها روشی نوین برای تشخیص سلامت پرده بکارت بکار گرفته می شود که کولپوسکوپی نام دارد.
  • در این روش یک ابزار به نام اسپکولوم در دهانه واژن قرار می گیرد تا دهانه باز باشد. سپس کولپوسکوپ که باعث بزرگنمایی تصویر می شود نواحی داخلی واژن و پرده را به درستی نمایش می دهد. همین امر دقت تشخیص را بالا می برد.

 

چگونه بفهمیم پرده بکارت سالم است؟

  • سوراخی که در وسط پرده وجود دارد کاملا سالم است و پارگی خاصی روی آن دیده نمی شود
  • مخاط مهبل چین هایی دارد که جهت خواب چین ها به سمت دهانه است
  • کانال واژن باریک است و انتها و عمق آن دیده نمی شود

 

بیشتر بخوانید : هزینه عمل لابیاپلاستی

 

پرده بکارت پاره شده

  • پارگی هایی که در اطراف پرده دیده می شود
  • پرده بکارت شل است و بزرگ تر از حد طبیعی است
  • چین هایی که روی مخاط دیده می شود در یک جهت نیستند و نامنظم می باشند
  • کانال مهبل باز است و عمق آن دیده می شود
یکی از دغدغه هایی که دختران دارند این است که معاینه پرده بکارت قبل از عروسی توهین به آن ها محسوب می شود. در واقع آن ها فکر می کنند که نوعی سلب آزادی آن ها است در خصوص این که در باره بدن شان تصمیم بگیرند. 

 

معرفی روش ‌هایی جهت ترمیم پرده بکارت

 در صورتی که پرده بکارت پاره شود و نیاز به ترمیم داشته باشید، روش‌های مختلفی وجود دارد که پزشک شما می‌تواند با توجه به شرایط شما از آن‌ها استفاده کند. در زیر برخی از روش‌های ترمیم پرده بکارت ذکر شده است:

  1. خودبخودی: در برخی موارد، پرده بکارت به صورت خودبخودی بهبود می‌یابد و نیازی به هیچگونه ترمیم دیگری نخواهد بود.
  2. تزریق قطعات چسبنده: در این روش، پزشک با استفاده از قطعات چسبنده، پاره شده‌ی پرده بکارت را ترمیم می‌کند.
  3. جراحی: در برخی موارد، جراحی لازم است تا پرده بکارت را ترمیم کنید. در جراحی، پزشک با استفاده از دوخت و خطوط جراحی، پرده بکارت را ترمیم می‌کند.
  4. استفاده از تکنولوژی لیزر: یکی دیگر از روش‌های ترمیم پرده بکارت استفاده از تکنولوژی لیزر است. در این روش، پزشک با استفاده از لیزر، پاره شده‌ی پرده بکارت را ترمیم می‌کند.

 

 

نتیجه گیری

اما باید بگوییم که بررسی پرده بکارت قبل از مراسم عروسی صرفا با هدف آگاهی از سلامت آن انجام نمی شود. بعد از این که معاینه انجام شد در مواردی که پرده به نوعی باشد که احتمال خونریزی کم باشد به همسر وی گفته می شود. بنابراین سوء تفاهمات برطرف می شود. یا در مواردی که پرده بکارت مسدود باشد پزشک اقدامات لازم را در جهت کاهش درد برای دختران جوان انجام می دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 47 میانگین: 3.6]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

83 دیدگاه ها
  1. ناشناس

    سلام
    من ن رابطه داشتم ن چیزی وارد واژن کردم و ن دردی و سوزشی
    ولی با اینه ک میبینم شکل بکارت دایره ای هست ینی پاره شده؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      بطور نرمال بکارت در وسط باز است این به معنی پاره شدن نیست

    • اسرا

      سلام خانوم
      من دو سه ماهیه که عقد کردم چند وختی پیش رابطه دخولی داشتمم نه کامل
      ولی دو سه ساعت دیگه خون و آبریزی دیدم خیلی کم و باریک
      ممکنه که پرده بکارتم پاره شده باشه؟
      جواب بدین ممنون میشم

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید

  2. ناشناس

    سلام انتهای کانال واژن من دیده نمیشود دهانه باریک است ولی بچه که بودم مداد داخل واژنم کردم اما درد و خونریزی نداشتم پرده بکارتم سالمه؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید

  3. زهرا

    سلام من چندین بار برا دیدن واژن در اینه لبه های اطراف ش و کشیدم ولی اصلا بهش دست نزدم و هیچ وقت هیچ چیزی رو داخل نکردم و 14 روز از پریود قبلیم گذشته بود که این دفعه به مدت 6 روز خونریزی شدیدی داشتم من همیشه پریود میشم خونریزی کمی دارم الان نگرانم نمیدونم پریود م نامنظم شده یا به پرده اسیبی رسیده است لطفاً راهنمایی م کنین 😭

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام به مطب مراجعه کنید به علت پارگی نیست مشکل دیگری است

  4. H

    سلام وقت بخیر
    من در سن ۱۲ سالگی ، انگشتم را داخل واژنم کردم
    و از اون موقع تا الان که ۱۹ سالم هست خود ارضایی انجام دادم آیا ممکنه پرده بکارتم سالم باشد ؟
    لطفا کمکم کنید

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید

    • المیرا

      سلام من اندازه دو بند انگشت را کردم واژنم ولی خونی نه اومد گفته می شود به نقطه جی دست می زدم وی خون نه اومد ایا باعث پارگی می شود لطفاً کمک کنید

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام از این کار خودداری کنید برای اطمینان باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید

  5. محبوب

    با سلام و وقت بخیر
    ممنون میشم به سوالم پاسخ بدین اقای دکتر که از دیروز تمام فکرمو مشغول کرده….اواخر پریودم بود که فیلم بد دیدم و خودارضایی کردم به صورتی که به شکم خوابیده بودم وفقط چند بار درهمان حالت فشار اوردم.رفتم wc مایع چسبانک با کمی خون بود که حالا نمیدونم این برای اواخر پریودمه یا نه ولی رنگش روشن بود و از دیروز درد دارم در ناحیه زیر ناف و انگار که حال ندارم.با خودم میگم نکنه بودن نوار بهداشتی و فشار و با دیدن فیلم دهانه باز شده و فشار باعث پارگی شده.
    جوابمو بدین ممنون میشم دکتر
    هر چه زودتر لطفا

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام بعید میدونم باید معاینه شوید

  6. ساناز

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید من عکس پردمو فرستادم میشه بگیر سالمه تورخدا کمکم کنید شب روز ندارم با کسیم نمیتونم حرف بزنم

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید عکس کجا فرستادید؟

    • اسرا

      سلام خانوم
      حدود سه ماهه که عقد کردمم
      چند وختی پیش ناخواسته رابطه دخولی داشتم نه کامل
      بعد دو سه ساعتی کمی خون با منی دیدم البته باریک مث تار بود
      ممکنه که پرده بکارتم پاره شده باشه؟
      ممنون میشم جواب بدین

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید

  7. مریم میرزایی

    ببخشید من پردم از پایین تا سمت راست گاهی وقتا باز میشه گاهی وقتا بشه گاهی وقتا فقط پایین گاهی وقتا فقط سمت راست آیا پردم پاره شده؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام تا زمانی که جسم خارجی وارد نشود پرده پاره نمی شود

    • دکتر طاهره فروغی فر

      خیر

  8. مریم میرزایی

    ببخشید من پردم از پایین تا سمت راست گاهی وقتا باز میشه گاهی وقتا بسته گاهی وقتا فقط پایین گاهی وقتا فقط سمت راست آیا پردم پاره شده؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید

  9. Rebecca

    سلام من دستمو داخل واژنم میکردم و اصلا چیزی از پرده نمیدونستم تا اینکه الان فهمیدم پرده ندارم آیا پزشک قانونی میتونه تشخیص بده که دستم بوده چیز دیگه نبوده

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید

      شماره تماس : 02126760576 – 02126760572

  10. مریم میرزایی

    ببخشید منی که پردم از پایین تا سمت راست باز شب زفاف خونریزی دارن؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید

  11. nazi

    سلام وقت بخیر برای ترمیم بکارت تو ایام عید وقت دارید؟و اینکه آیا بیهوشی انجام میشه یا فقط بی حسیه

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام با مطب تماس بگیرید

      شماره تماس : 02126760576 – 02126760572

  12. دو

    ده ساله ازدواج کردم قابل تشخیص هست که پرده ی بکارت خانمم چجوری پاره شده ؟ ینی بعد ده سال تست میشه؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      به روانپزشک مراجعه کنید

  13. لیلا

    سلام لطفاً جواب بدین خیلی نگرانم من یک سال پیش نشستم رو پاشنه پاهام برای مانع ادرارم یکم فشار اوند ایا پرده بکارتم آسیب دیده

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید

    • Sara

      سلام خانم دکتر
      توروخدا جواب منو بدید خیلی استرس دارم
      من و نامزدم رابطه داشتیم در حدی که یکی دو سانت به واژنم ضربه خورد ولی وارد نشد و یکم خونریزی داشتم و رنگ خونی که روی لباسم موند روشن نیست ، به نظر شما پرده‌م سالمه؟

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید

  14. Delvin

    سلام وقتتون به خیر خانوم دکتر جان من یه سوالی ازتون داشتم چند روز پیش رفتم معاینه بکارت متخصص زنان هنگام معاینه خیلی لبه های رو کشیدن حتی لبه های داخلی هم همین طور و بعد گفتن بکارت سالمه اما من ترسیدم که نکنه معاینه آسیبی بزند من اون موقع درد داشتم یکم اما خونی ندیدم
    باتشکر از شما 🧡

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید

  15. ناشناس

    سلام وقت بخیر من چند سال پیش ک اصلا نمیدونستم بکارت چیه داخل واژنم ماژیک کردم
    داخل ترشحات خارج شده مقدار کمی خون دیدم
    الان میخوام ازدواج کنم موضوع با نامزدم دز میان گذاشتم میگه باید پزشک تایید کنه با ماژیک آسیب دیده ایا متخصص میتونه تشخیص بده علت رو

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید

  16. ناشناس

    سلام خسته نباشیدمن چندسال پیش ۷سال پیش پرده بکارتموازدست دادم میشه ترمیمش کرد هزینه اش چقدره هرچی زودترجواب بدین.

    باتشکر

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید

  17. ناشناس

    سلام خانوم دکتر
    من یک هفته پیش رابطه محافظت نشده داشتم و تا ۳ روز خونریزی و درد داشتم
    مبخوام که پرده بکارتم رو ترمیم کنم اما خیلی میترسم از عملش یکم راهنماییم کنید آروم بگیرم بلکه بیام واسه ترمیم و اینکه ترمیم چقد موندگاره؟؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید ماندگاری همیشگی

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام با مطب تماس بگیرید

  18. ناشناس

    سلام خانوم دکتر
    من با دوس پسرم رابطه داشتم و پرده بکارتم رو از دس دادم و اینکه نمیخوام کسی بفهمه بخوام ترمیم کنم کسی ک متوجه نمیشع؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید

    • ناشناس

      سلام وقت بخیر خانم دکتر میخواستم بدونم با رابطه مقعدی هم امکان پارگی پرده بکارت وجود دارع؟

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام بله امکانش هست

    • دکتر طاهره فروغی فر

      بله

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام نه
      با مطب تماس بگیرید

  19. زهرا

    سلام
    من دخترم و هبچ رابطه جنسی نداشتم ۱۹ سالمه و باکره ام اما مدتیه سوزش و خارش واژن دارم و لبه واژنم انگار زخم شده به حالت شقاق
    آیا نشانه اینک پردم پاره شده؟
    لطفا بگید شقاق ینی پارگی پرده؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید باید معاینه شوید

  20. عسل

    سلام اگر بعد از خودارضایی با فشار آب (از بالا )روی لبه های واژن و….همراه با عفونت واژن (مایع سفید رنگ )خون خارج شود این به معنی پاره شدن پرده است؟و اینکه آیا شل بودن واژن به معنی پاره شدن پرده است یا طبیعی است ؟آیا سیاهی واژن ارتباطی با رابطه جنسی و یا خودارضایی دارد ؟
    پیشاپیش از اینکه بع سوالات بنده پاسخ می‌دهید سپاسگزارم 🙏

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید بعید است پارگی اتفاق بیفتد

  21. Allura

    سلام انگشتم اروم با داخل واژنم تماس داشت خونریزیم داشتم ولی درد نداشتم بکارتم پاره شده؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید در صورت پارگی ترمیمم انجام می شود نگران نباشید

  22. ناشناس

    اوم سلام ببخشید من بچه که بودم یه مداد کردم داخلم اما نه تا ته و انگشتم هم کردم اما نه خون اومد اما یکم درد داشتم و اینکه یه بار دیگه هم انجام دادم که دقیقا همون روز پریودم شدم ایا پرده بکارت من سالمه یا نه

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید

  23. ناشناس

    سلام من دوست پسرم با دستش اونجامو میمالید که بعد در اوردن دستش ۱۰ دیقه بهد ازم یکم خون اومده پردم پاره شده ؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید

  24. A

    سلام خانم دکتر. دو تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین. ۱: من طی کنجکاوی با آیینه نگاه کردم، دیدم که مانند هیچ یک از تصاویر انواع پرده بکارت در اینترنت نیست. آیا حتما یک حلقوی باید کامل گرد باشه؟ تا حالا هم رابطه‌ای با فردی نداشتم. آیا آسیب دیده؟
    ۲: گاهی اوقات و بدون هیچ دلیلی درد زیادی در اون ناحیه احساس می‌کنم، میشه علت‌هاش رو برام بگید تا از این نگرانی در بیام؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام درد میتونه به علت عفونت قارچی و التهاب در ان ناحیه باشه

    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید

  25. Sana

    سلام من چند بار با نامزدم از عقب رابطه داشتم یهو لیز خورد مدت پنج دقیقه خیلی درد میکرد بعد دیگه درد نکرد چند ساعت بعد چند یکم خون رو شورتم دیدم نامزدم میگه خونه بکارتت نیست خیلی نگرانم لطفاً جواب بدین باید چیکار کنم کجا باید مراجعه کنم برا معاینه

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      بله باید معاینه شوید با مطب تماس بگیرید

    • دکتر طاهره فروغی فر

      بیاییدد مطب معاینه شوید

  26. مهگل

    سلام وقت بخیر من امروز دوس پسرم به زور باهام از جلو رابطه جنسی برقرار کرد احساس کردم داخل واژنم یه چیزی ترکید و وقتی کارش تموم شد یه قطر خون با مقداری خون آب اومده ینی پردم پاره شده؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      بله

  27. من

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    خانوم من چن بار خود اضایی با فشار اب انجام دادم بعضی وقتا سوزش دارم و لابیا هامم خیلی بزرگه وقتی لابیا هامو کنار میزنم انکار لبه هاش عوفت قارچی دارم ممنون میشم بگین بکارتم سالمه باتشکر؟؟!

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام باید معاینه شوید لطفا با مطب تماس بگیرید

  28. آنه

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم فشار آب باعث پارگی پرده میشه چند روز پیش من رفتم دسشویی و فشار آب خیلی زیاد بود الان دو روزه فقط زیر دلم کمی درد می‌کنه بنظرتون اتفاقی افتادع من خیلی استرس دارم ولی خونی ازم نیومده فقط زیر دلم کمی درد می‌کنه

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام احتمالش خیلی کمه برای اطمینان با مطب تماس بگیرید تا معاینه شوید

  29. نسیم

    سلام من هجده سالمه و وقتی 13 سالم بود بخاطره کنجکاوی که داشتم انگشت وسط مو کامل بردم داخل واژنم اما خون نیومد
    میخاستم بپرسم آیا پرده بکارت مو از دست دادم؟
    و اینکه اگه الان برم برای معاینه پرده بکارت جایی ثبت میشه یا خیر؟ 😔 لطفا جواب بدید اصلا حالم خوب نیست همش فکر خودکشی ام

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام عزیزم ،باید معاینه شوید نه جایی ثبت نمیشه در ضمن نگران نباش و خونسردی خودتو حفظ کن

  30. پگا

    سلام انگشت وارد کردم در واژنم و خون اومد ینی پردم پاره شده لطفا نگین معاینه و این چیزا بگین پاره شده یا ن ممنون میشم جواب دهید

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      احتمالا پاره شده ولی باید معاینه دقیق شوید بدون معاینه که نمیشود نظر داد تعیین تکلیف می کنید

  31. سلنا

    سلام خانم دکتر ببخشید من ۱۴ سالمه امروز که رفتم دستشویی فشار آب زیاد بود وقتی خواستم با دستمال خودم رو تمیز کنم متوجه شدم یه لکه خیلی ریز و کم رنگ شدم قبلا هم یک بار باز این اتفاق برام افتاده الان خیلی نگرانم چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      سلام چیز خاصی نیست و جای نگرانی نداره

  32. Zahra

    خسته نباشین
    راستش من خیلی اسنرس دارم لطفن جوا بدین
    من 16 سالمه و خود ارضایی مالشی دارم ولی هیچ دخولی یا شیی وارد نکردم ولی استرس دارم میشه بگین با چی بکارت پاره میشورد

    پاسخ
    • دکتر طاهره فروغی فر

      با دخول و فشار هم احتمالش هست

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *