دکتر طاهره فروغی فر » جراحی زیبایی واژن » همه چیز درباره خونریزی بعد از لابیاپلاستی

همه چیز درباره خونریزی بعد از لابیاپلاستی

خونریزی بعد از لابیاپلاستی اتفاق رایجی است که برخی از متقاضیان عمل زیبایی کوچک کردن لابیا مینورهای بزرگ و نامتقارن را درگیر خود می سازد. ممکن است در ابتدا چنین تصور کنید که عارضه ای ناخوشایند و خطرناک در حال رخ دادن است و سلامتی تان را تهدید می کند. اما خوشبختانه چنین نبوده و این خونریزی آنقدرها هم که شما فکر می کنید، نگران کننده و دردسرساز نیست.

حقیقت این است که فاکتورهای متعدد و متنوعی در پشت صحنه وقوع این اتفاق وجود دارند. فاکتورهایی که دست در دست هم موجبات بروز خونریزی پس از انجام عمل زیبایی واژن را فراهم ساخته و استرسی آزار دهنده را مهمان وجود فرد می کنند. مایلید به اتفاق با این عمل زیبایی محبوب آشنا شده و مهم ترین علل خونریزی پس از انجام آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم؟!

 

جراحی-لابیاپلاستی-و-خونریزی

 

 

آشنایی مختصر و مفید با عمل لابیاپلاستی

در حال حاضر عمل لابیاپلاستی یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی واژن در میان خانم هاست. هدف از انجام این جراحی که به صورت تهاجمی صورت می پذیرد، بهبود ظاهر و تناسب لب های لابیاهای بزرگ و نامتقارن است. این مسئله علاوه بر این که نقش به سزایی در افزایش اعتماد به نفس زنان دارد، راحتی را برای آنان به ارمغان می آورد. با وجود این عمل نگرانی از بابت ابعاد، شکل و حجم لابیاها بی مورد به نظر می رسد!

در طی عمل لابیاپلاستی که رواج آن در دنیای امروز پزشکان را نیز به شگفتی واداشته، به تغییر لب‌های داخلی و خارجی مجرای تناسلی زنان یا به اصطلاح لابیاها می‌پردازند. این تغییر ممکن است در ابعاد لابیاها صورت گرفته و یا شکل و ظاهر نامتقارن و نامتناسب آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر چنین می اندیشید که عمل لابیاپلاستی تنها یک عمل زیبایی بوده و فاقد جنبه درمانی است، سخت در اشتباهید. این عمل علاوه بر این که بهبود ظاهر واژن را در پی دارد، به عنوان راهکاری تضمینی و کم ریسک برای حل مشکلات زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • رفع عدم تعادل در اندازه لابیاهای مینور و ماژور
  • رفع تغییرات ناخوشایند ایجاد شده در ناحیه واژن در اثر زایمان های پی در پی
  • رفع اثرات پیری
  • راحتی در انجام امور روزمره و فعالیت های زناشویی
  • برطرف نمودن استرس های روحی در رابطه با ظاهر ناحیه تناسلی

 

روش های انجام عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی از آن دسته عمل هایی است که به روش های مختلف قابل انجام می باشد. این که شما کاندیدای مناسبی برای استفاده از کدام روش هستید، به ترجیحات جراح و وضعیت و نیازهایتان بستگی دارد. اگر جویای ساده‌ترین و متداول ترین روش موجود برای انجام این عمل زیبایی هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که روش خطی یا به اصطلاح Trim مرسوم ترین روش لابیاپلاستی است. در ادامه به معرفی راهکارهای مختلف لابیاپلاستی پرداخته و به اختصار با آن ها آشنا می شویم.

 لابیاپلاستی به روش Trim

اگر بگوییم روش خطی یا Trim متداول ترین تکنیک موجود برای انجام عمل لابیاپلاستی است، گزاف نگفته ایم. در طی این روش جراح به ایجاد برش هایی خطی در اطراف لابیاها می پردازد. سپس بخش های اضافی را که دارای ابعادی نامناسب هستند، برداشته و در نهایت ناحیه مورد نظر را بخیه می زند.

 لابیاپلاستی به روش Wedge

این روش یکی دیگر از روش های انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی است که در طی آن، پزشک برشی مثلث شکل در بخش مرکزی یا بالایی ایجاد می نماید. در گام بعدی قسمت های اضافی این بخش ها را برداشته، لبه ها را تنظیم نموده و بخیه می زند.

 لابیاپلاستی با لیزر

خونریزی بعد از لابیاپلاستی در این روش در مقایسه با روش های سنتی بسیار کمتر است. تغییر شکل و اندازه لابیا با استفاده از لیزر برش ناچیزی در پی داشته و از همین رو تحت عنوان یک روش غیر جراحی شناخته می شود.

 لابیاپلاستی به روش Deepithelialization

در طی این روش لایه های بیرونی پوست لبه های لابیا را برداشته و بدین ترتیب آن ها را تنظیم نموده و متقارن می کنند.

خونریزی-بعد-از-عمل-لابیاپلاستی2

آشنایی با علل خونریزی بعد از لابیاپلاستی

به عقیده بسیاری از پزشکان و متخصصان حوزه جراحی های زیبایی زنان، اصلی ترین دلیل بروز خونریزی بعد از لابیاپلاستی جوش نخوردن بخیه ها و باز شدن آن ها است. دیگر دلایل حائز اهمیت وقوع خونریزی بعد از لابیاپلاستی عبارتند از:

 انجام فعالیت های سنگین

یکی از توصیه‌های اکید جراحان پس از عمل لابیاپلاستی، پرهیز از انجام فعالیت‌های سنگین نظیر بلند کردن و جابه‌جایی اجسام دارای وزن زیاد و فعالیت ‌های شدید بدنی است. در صورتی که توصیه های پزشک را جدی نگرفته و به انجام این امور مبادرت ورزید، ریسک خونریزی بعد از لابیاپلاستی را تا حد قابل توجهی افزایش داده اید. شروع این فعالیت ها بلافاصله پس از افتادن بخیه ها نیز می تواند دردسرساز شود. بنابراین تا بهبودی کامل این ناحیه صبر کرده و سپس فعالیت هایتان را از سر بگیرید.

 نشستن های طولانی مدت

افرادی که ساعات زیادی از روز را می نشینند و کمتر فرصت قدم زدن پیدا می کنند، بیش از سایرین در معرض خطر خونریزی بعد از لابیاپلاستی قرار دارند. چرا که نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد فشار بر روی بخیه های موجود شده و زمینه خونریزی آن ها را فراهم می سازند. البته این را هم مد نظر قرار دهید که زیاد سرپا بودن نیز موجب افزایش تورم لابیاها شده و درست به اندازه زیاد نشستن خطرناک است!

برقراری رابطه جنسی

یکی از مهم ترین دلایل خونریزی بعد از لابیاپلاستی برقراری رابطه جنسی همراه با دخول است. رابطه مقعدی نیز می تواند باعث بدتر شدن اوضاع شده و شدت خونریزی را افزایش دهد. توجه داشته باشید که انجام این کار تا بهبودی کامل واژن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 

  فشار به واژن

عوامل متعدد و متنوع بسیاری وجود دارند که باعث ورود فشار مستقیم به واژن می شوند. مهم ترین این عوامل عبارتند از:

  • شستشوی محکم واژن با فشار آب یا دست
  • خشک کردن محکم واژن
  • یبوست
  • استفاده از لباس زیر تنگ و شلوار جذب
  • دستکاری و ماساژ ناحیه

خونریزی-بعد-لابیاپلاستی

   ورزش

ورزش های سنگین همچون وزنه برداری، دوچرخه سواری، دو و… باعث تشدید خونریزی بعد از لابیاپلاستی می شوند. این ورزش ها باز شدن بخیه ها و تورم پس از عمل را در پی داشته و فرد را به دردسر می اندازند.

 نامناسب بودن بخیه ها

اگر  فکر می کنید بخیه زدن لابیاها در عمل لابیاپلاستی کار ساده ای است و تکنیک خاصی نمی طلبد، باید بگوییم که اشتباه می کنید. نامناسب بودن بخیه ها باعث باز شدن آن ها و وقوع خونریزی بعد از لابیاپلاستی شده و فرد را به شدت می آزارد. عدم مهارت و تجربه جراح در این زمینه موجب می شود که او در هنگام بخیه زدن لابیاها، یکی از رگ ها را به حال خود رها کند. همین کافیست تا زمینه برای بروز خونریزی بعد از عمل مهیا باشد!

 

 ترمیم دیر هنگام لابیاها

ترمیم دیرهنگام لابیاها از دیگر عللی است که خونریزی بعد از لابیاپلاستی را در پی دارد. آنچه باعث بروز این اتفاق ناخوشایند می شود، عدم استفاده به موقع از کرم های ترمیم کننده و مصرف دخانیات می باشد. از همین رو توصیه می شود که تا بهبودی کامل بخیه ها از مصرف دخانیات اعم از سیگار و قلیان بپرهیزید.

عفونت

یکی از مهم ترین عوارض لابیاپلاستی که باعث بروز خونریزی می شود، عفونت است. اگر بهداشت واژن را به درستی رعایت نکرده و داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف نکنید، با این معضل رو به رو خواهید شد.

 

اقدامات لازم پس از بروز خونریزی بعد از لابیاپلاستی

نخست باید بدانید که خونریزی ناچیز و خونابه مانند در بازه زمانی جوش خوردن بخیه های واژن حاکی از درست طی شدن روند بهبود است. این در حالی است که شدید و ادامه دار شدن خونریزی بعد از لابیاپلاستی غیر طبیعی بوده و نیازمند پیگیری و درمان است. در چنین شرایطی سریعا به پزشک معالجتان مراجعه نموده و قضیه را با او در میان بگذارید.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *