دکتر طاهره فروغی فر » بیماری های زنان » درمان زگیل تناسلی زنان

درمان زگیل تناسلی زنان

درمان زگیل تناسلی زنان

بررسی اجمالی

دکتر طاهره فروغی فر ، فلوشیپ فوق تخصصی زنان، زایمان و جراح زیبایی زنان در این مقاله در مورد زگیل تناسلی در زنان و روش های درمان آن برای شماعزیزان توضیح می دهند.باماهمراه باشید.

(HPV) ، ویروسی كه باعث زگیل های تناسلی می شود ، آلوده می شوند.زگیل های تناسلی بر بافت های مرطوب ناحیه تناسلی تأثیر می گذارد. آنها می توانند مانند برجستگی های کوچک و گوشتی به نظر برسند و یا ظاهری شبیه گل کلم دارند. در

بسیاری از موارد ، زگیل ها برای دیده شدن بسیار کوچک هستند.برخی از سویه های HPV دستگاه تناسلی می توانند باعث ایجاد زگیل تناسلی شوند ، در حالی که برخی دیگر می توانند باعث سرطان شوند. واکسن ها می توانند به محافظت در برابر برخی از گونه های HPV دستگاه تناسلی کمک کنند.

 

دکتر-طاهره-فروغی-فر

علائم زگیل تناسلی در یک زن Female genital warts

در زنان ، زگیل های تناسلی می توانند روی مجرا ، دیواره های واژن ، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد ، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کنند. در مردان ، ممکن است در نوک یا شاخه آلت تناسلی ، بیضه یا مقعد ایجاد شوند.زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلو شخصی که با فرد آلوده تماس جنسی دهانی داشته است ایجاد شود.

علائم و نشانه های زگیل های تناسلی عبارتند از:

تورم های کوچک ، گوشتی ، قهوه ای یا صورتی در ناحیه تناسلی شما شکلی شبیه گل کلم ناشی از چندین زگیل نزدیک به هم خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی شما خونریزی همراه با مقاربت زگیل های تناسلی می توانند آنقدر ریز و صاف باشند که دیده نشوند. اما به ندرت ، زگیل های تناسلی در کسی که دارای سیستم ایمنی سرکوب شده است ، می تواند به خوشه های بزرگ تبدیل شود.

درمان-زگیل-تناسلی-زنان

چه موقع برای درمان زگیل تناسلی زنان به پزشک مراجعه کنیم

در صورت ایجاد برجستگی یا زگیل در ناحیه تناسلی به پزشک مراجعه کنید.

علل

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) باعث ایجاد زگیل می شود. بیش از 40 سویه HPV وجود دارد که بر ناحیه تناسلی تأثیر می گذارد.

زگیل های تناسلی تقریباً همیشه از طریق تماس جنسی پخش می شوند. برای انتقال عفونت به شریک جنسی لازم نیست که زگیل های شما دیده شود.

عوامل خطر

بیشتر افرادی که از نظر جنسی فعال هستند ، مدتی به HPV دستگاه تناسلی آلوده می شوند. عواملی که می توانند خطر ابتلا به شما را افزایش دهند عبارتند از:

داشتن رابطه جنسی محافظت نشده با چندین شریک

داشتن عفونت مقاربتی دیگر

داشتن رابطه با شریکی که سابقه جنسی او را نمی دانید

در سن جوانی فعالیت جنسی کنید

داشتن سیستم ایمنی به خطر افتاده ، مانند اچ آی وی یا داروهای پیوند اعضا

عوارض عفونت HPV می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

سرطان

سرطان دهانه رحم ارتباط نزدیکی با عفونت HPV دستگاه تناسلی داشته است. انواع خاصی از HPV نیز با سرطان های ولو ، مقعد ، آلت تناسلی مرد و دهان و گلودر ارتباط است.

عفونت HPV همیشه منجر به سرطان نمی شود ، اما انجام آزمایشات پاپ به طور منظم برای خانم ها مهم است ، خصوصاً کسانی که به انواع HPV بالاتری مبتلا هستند.

مشکلات دوران بارداری به ندرت در دوران بارداری ، زگیل ها می توانند بزرگ شوند و ادرار را دشوار می کند. زگیل روی دیواره واژن می تواند باعث کشش بافت های واژن در هنگام زایمان شود. زگیل های بزرگ روی ولو یا واژن می توانند هنگام کشیدگی هنگام زایمان خونریزی کنند.

به ندرت به ندرت ، نوزادی که از مادر با زگیل های تناسلی متولد شود ، دچار زگیل در گلو می شود. کودک ممکن است برای جلوگیری از مسدود شدن راه هوایی به جراحی نیاز داشته باشد.

جلوگیری

محدود کردن تعداد شرکای جنسی و واکسینه شدن از ابتلا به زگیل های تناسلی جلوگیری می کند که از نیاز به درمان زگیل تناسلی زنان را از بین می برد. استفاده از کاندومدر هر بار رابطه جنسی ایده خوبی است ، اما لزوما از شمادر برابر زگیل های تناسلی محافظت نمی کند.

واکسیناسیون

Treatment of female genital warts

سه واکسن HPV توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است. Gardasil 9 جدیدترین مورد برای استفاده در مردان و زنان از 9 تا 45 سال برای محافظت در برابر سرطان دهانه رحم و زگیل های تناسلی تأیید شده است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) واکسیناسیون معمول HPV را برای دختران و پسران 11 و 12 ساله توصیه می کند ، اگرچه این تزریق در اوایل 9 سالگی انجام می شود.برای دختران و پسران بسیار مناسب است که واکسن را قبل از تماس جنسی دریافت کنند.

عوارض جانبی ناشی از واکسن ها معمولاً خفیف بوده و شامل درد در محل تزریق ، سردرد ، تب درجه پایین یا علائم شبیه آنفولانزا است. که نیازی به درمان زگیل تناسلی زنان ندارد.

CDC اکنون توصیه می کند که همه کودکان 11 و 12 ساله به جای برنامه سه دوز توصیه شده قبلی ، دو دوز واکسن HPV را با فاصله حداقل شش ماه دریافت کنند.

نوجوانان جوانتر 9 و 10 ساله و نوجوانان 13 و 14 ساله نیز می توانند بر اساس برنامه به روز شده دو دوز ، واکسن بزنند. تحقیقات نشان داده است که برنامه دو دوزه برای کودکان زیر 15 سال مثر است.نوجوانان و جوانان که سری واکسن را بعداً ، در سنین 15 تا 26 سالگی شروع می کنند ، باید سه دوز واکسن را دریافت کنند.

CDC اکنون واکسیناسیون HPV را برای همه افراد از 26 سالگی که به اندازه کافی واکسینه نشده اند ، توصیه می کند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *