دکتر طاهره فروغی فر » بیماری های زنان » دکتر زنان برای عفونت در غرب تهران

دکتر زنان برای عفونت در غرب تهران

شرایطی ممکن است به وجود بیاید، که منجربه  عفونت و التهاب در ناحیه ی واژن شود، اما مهم آن است که واژن در چه شرایطی و بر اثر چه عواملی دچار عفونت شده و فردی که دچار عفونت واژینال شده است، چه علائمی دارد؟

دراین مقاله از سایت دکتر طاهره فروغی فر ، فلوشیپ فوق تخصصی زنان، زایمان و جراح زیبایی زنان با ما همراه باشید.

بهترین-دکتر-زنان-برای-عفونت-در-تهران

چه علائمی هشداری برای عفونت واژینال هستند؟

برخی از عفونت های واژن ممکن است بدون هرگونه علامتی باشند و علائم عفونت واژن بسته به علت و منشا عفونت، متفاوت هستند، اما در صورتی که فرد علائمی داشته باشد، رایج ترین این نشانه ها در ادامه آورده شده است:

• درد در حین مقاربت از جمله علائم عفونت واژینال می باشد.
  • برخی از افراد ممکن در صورت ابتلا به عفونت واژن، ترشحات واژن داشته باشند.
  • درد و سوزش حین ادرار از علائم عفونت واژن است.
  • گاهی اوقات نیز، خونریزی واژن و یا لکه بینی را از نشانه های عفونت بیان می کنند.

ترشحات حاصل از عفونت ها به چه شکلی هستند؟

ترشحات حاصل از عفونت های باکتریایی اغلب  سفید و یا خاکستری هستند و ممکن است بوی آن ها شبیه به بوی ماهی باشد که این ترشحات بعد از رابطه جنسی به خوبی قابل ملاحظه اند.برخی از عفونت های دیگر، خارش ایجاد می کنند و شکل ترشحات به صورت ضخیم، سفید و مانند پنیر است.

آیا عفونت ها خطرناک هستند؟

بسیاری از افراد زمانی که ترشحات و علائم عفونت را مشاهده می کنند، بسیار نگران هستند که این عفونت و علائم آن باعث آسیب های دیگر در بدن نشود و چه خطراتی می تواند داشته باشد؟

به طور کلی عفونت های واژینال از دسته عارضه های خطرناک و تهدید کننده نیست، اما در صورت مشاهده علائم باید اقدامی برای کنترل و درمان عفونت داشته باشید، بنابراین باید به متخصص زنان برای درمان عفونت واژن مراجعه نمایید.

اما شرایط وجود دارد که اگر فرد در صورت ابتلا به عفونت این علامت ها را تجربه کرد، باید هر چه سریعتر به پزشک برای تشخیص و درمان و کنترل بیماری، مراجعه نماید:

• بیمار برای نخستین بار است که علائم عفونت را تجربه می کند و سابقه عفونت نداشته است.
  • قلا دچار عفونت شده است اما علائم جدیدی را تجربه می کند.
  • علائم عفونتی که همراه با تب شده است.
  • عفونت در بارداری
  • در گذشته عفونت را درمان کرده است اما دوباره علائم عفونت را تجربه می کند.
  • افرادی که شرکای جنسی متعددی دارند، در صورت مشاهده علائم و به طور کلی عفونت، بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید : درمان زگیل تناسلی زنان

نحوه کنترل عفونت واژن

در بسیاری از مواقع با انجام چند روش در خانه  و رعایت مسائل بهداشتی و توصیه های پزشک، به راحتی می توان عفونت واژن را کنترل کرده و در نهایت درمان کرد، اما این امر زمانی اتفاق می افتد که دقیقا طبق توصیه های پزشک رفتار کرده و اگر دارو و یا پماد و هر ترکیب درمانی موثر دیگر را زمان مشخص و به صورت مرتب مصرف شود.

نحوه تشخیص عفونت واژن

زمانی که برای تشخیص بیماری و عارضه ای به پزشک متخصص مراجعه می کنید، نخستین قدم برای تشخیص، گرفتن سوابق بیمار و شرح حال وی است، بنابراین برای تشخیص منشا و علت عفونت، در ابتدا پزشک درباره سوابق بیمار، مصرف دارو و حساسیت های پوستی و.. سوال خواهد کرد.

شرح حالی از بیمار نیز گرفته می شود، از تعداد شرکای جنسی، سلامت جنسی، سوابق عفونت، باکتری و قارچ و….

همینطور علائمی که بیمار مشاهده کرده و به واسطه آن به پزشک مراجعه کرده نیز باید بررسی شود.باتوجه به اطلاعتی که تا این مرحله از بیمار دریافت می شود و نوع علائم ، پزشک ممکن است معاینات لگن انجام داده و حتی لازم باشد نمونه از ترشحات جمع آوری شده و آزمایشگاه ادامه روند تشخیص را بررسی نماید.

آیا عفونت واژینال درمان می شود؟

برای پاسخ دقیق به نحوه درمان قطعی عفونت واژن، باید نوع عفونت، میزان گستردگی آن و منشا ایجاد آن کاملا بررسی شود.

اغلب درمان عفونت واژن با تجویز دارو و قرص، رعایت بیشتر مسائل بهداشتی، عدم استفاده از برخی مواد پاک کننده حساسیت زا و.. انجام می شود.

روش های درمانی عفونت در صورتی که طبق توصیه پزشک انجام شود، اغلب بسیار موثر و کارآمد است و این عارضه جای نگرانی ندارد، تنها نکته مهم آن است که در صورت مشاهده کوچکترین علائمی برای کنترل و درمان این بیماری اقدام نمایید تا پروسه درمانی و تشخیصی طولانی تر نشده و درمنا هر چه سریعتر انجام شود.

آیا می توان از عفونت واژینال پیشگیری کرد؟

• تمامی عفونت های واژن قابل پیشگیری و کنترل نیستند، اما برخی عوامل در جلوگیری از عفونت و کنترل پیشرفت ان بسیار موثر هستند، مانند استفاده از کاندوم در حین مقاربت جنسی، رعایت بهداشت اصولی در برابر عفونت واژن
      • استفاده از لباس های پنبه ای و نخی
      • عدم استفاده از لباس های تنگ و غیر نخی