دکتر طاهره فروغی فر » بیماری های زنان » دکتر خوب برای درمان عفونت زنان در تهران

دکتر خوب برای درمان عفونت زنان در تهران

درمان عفونت زنان در تهران توسط بهترین متخصص زنان برای درمان عفونت

دکتر طاهره فروغی فر ، فلوشیپ فوق تخصصی زنان، زایمان و جراح زیبایی زنان در این مقاله در مورد عفونت زنان و روش های درمان آن  برای شماعزیزان توضیح می دهند.باماهمراه باشید.

عفونت زنان ، یکی از بیما‌رهای شایع در میان بانوان می‌باشد. این بیماری عفونی تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله رابطه جنسی، استفاده از وسایل مشترک و انتقال خون ایجاد می‌شود. به طور معمول در واژن خانم‌ها باکتری‌هایی وجود داشته که بر اثر دلایل مختلف تعادل آن‌ها بر هم می‌خورد. از دلایل اصلی این بیماری می‌توان به وجود انگل، ویروس و باکتری‌ها اشاره کرد.

دکتر-طاهره-فروغی-فر

 

به طور کلی 30 درصد از بانوان در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می‌شوند؛ که همواره به دنبال راهی برای درمان عفونت زنان می‌باشند.  بیماری عفونت از سنین بلوغ تا دوران یائسگی رخ می‌دهد. این عارضه با ایجاد التهاب و تغییرات در ناحیه تناسلی همراه بوده که با عوارضی همچون خارش، سوزش، قرمزی و درد قابل تشخیص می‌باشد.

امروزه بانوان مبتلا به این عارضه، به دنبال یافتن دکتر خوب برای درمان عفونت زنان می‌باشند. در این مقاله ما سعی داریم شما را با انواع عفونت و راه‌های تشخیص و درمان آن، آشنا کنیم. چنانچه قصد دارید؛ درباره این موضوع بیشتر بدانید ، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

درمان-عفونت-زنان

انواع عفونت در زنان

انواع عفونت در واژن با توجه به عوامل ایجاد کننده و نوع آن‌ها متفاوت می‌باشد. برای درمان سریع و قطعی، ما به شما مرکز درمان عفونت زنان در تهران را معرفی می‌کنیم.

عفونت باکتری : برخی از باکتری‌‌ها، فقط در واژن قابل مشاهده می‌باشند. رشد بیش از حد این باکتری‌ها موجب به وجود آمدن واژینوز باکتریایی می‌شود. این باکتری‌ها، به طور کلی شامل سوزاک، کلامیدیا سیفلیس می‌شود.

کلامیدیا و سوزاک: این دو عفونت به طور همزمان به وجود می‌آیند. این عفونت‌ها بر اساس رابطه‌های جنسی انتقال می‌یابند. این نوع از عفونت، به طور کلی علامت ندارد و امکان دارد شما از طریق درد و خونریزی، در بخش واژن متوجه آن شوید.

سفلیس: این باکتری از طریق روش‌های مختلف، امکان انتقال دارد. به عنوان مثال سفلیس از طریق رابطه جنسی و برخورد نقاط مخاطی بدن با زخم سرباز به وجود می‌آید. این عفونت به طور کلی شامل ۴ شده که در ۳ مرحله اول علائمی ندارد. این نوع از عفونت به مرور، سیستم عصبی را درگیر می‌کند. از نشانه‌های سفلیس می‌توان به تب، قرمزی، سردرد، ریزش مو و کاهش وزن اشاره کرد.

عفونت انگلی: درمان عفونت زنان در این گزینه، با استفاده از آنتی بیوتیک، امکان پذیر می‌باشد؛ تریکومونیازیس، یکی از نمونه‌های عفونت در زنان است. تریکومونیازیس نوعی انگل پرتوزا بوده که از طریق روابط جنسی منتقل می‌شود. از نشانه‌های این عارضه می‌توان به ترشح واژن، بوی بد واژن، درد در روابط جنسی و سوزش در زمان ادرار اشاره کرد.

عفونت قارچی:  این بیماری از طریق کاندیدا آلبیکنس انتقال می‌یابد. با انتخاب دکتر خوب برای درمان عفونت زنان می‌توانید؛ به راحتی عفونت مخمری را از بین ببرید. علائم این عارضه، شامل خارش و سوزش واژن و ترشحات سفید رنگ می‌شود. این ترشحات به شکل پنیری و غلیظ می‌باشد.

درمان-عفونت-زنان-در-تهران

 

مهمترین عوامل ایجاد عفونت واژن در زنان

همواره با دریافت اطلاعات بیشتر، در زمینه درمان عفونت زنان می‌توانید از افزایش این بیماری به طور چشمگیری جلوگیری کنید.

رعایت نکردن بهداشت: در ادامه مبحث درمان عفونت زنان، باید گفت؛ همواره در صورت رعایت نکردن بهداشت، در ناحیه تناسلی، به مرور زمان باکتری‌ها افزایش یافته که باعث به وجود آمدن عفونت بیشتر می‌شود.

استفاده از لباس تنگ: استفاده از لباس چسبان، سبب التهاب و رطوبت در قسمت واژن می‌شود. این  رطوبت به مرور، موجب افزایش عفونت و باکتری در ناحیه واژن می‌شود.

کاهش میزان اسیدیته: در اثر کاهش اسیدیته در واژن، تعداد باکتری‌های محافظ نیز کاهش می‌یابد. در نتیجه کم‌شدن باکتری مفید، زمینه برای ایجاد باکتری مضر فراهم می‌شود. این امر سبب ابتلای فرد، به واژینوز می‌شود.

تحریک و آسیب پذیری بافت : تحریک واژن سبب ایجاد زخم و ترک در بافت واژن شده که این زخم‌ها میزان دسترسی باکتری و مخمر به جریان خون را افزایش می‌دهد.

 

دکتر-خوب-برای-درمان-عفونت-زنان-در-تهران

علائم عفونت واژن در زنان

برای درمان عفونت زنان باید به علائم آن‌ها نیز توجه کرد. از شایع ترین علائم عفونت واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تغییر میزان ترشحات: در این مرحله میزان ترشحات افزایش یافته که مقایسه با حالت عادی، متفاوت می‌باشد. در این بخش ترشحات اکثرا زرد رنگ هستند. میزان ترشحات با توجه به نوع عفونت متفاوت است. ترشح بوی بدی داشته که با سوزش، درد، خارش و قرمزی همراه می‌باشد.

احساس خارش شدید: بر اثر عفونت ایجاد شده، فرد دچار خارش شدید در ناحیه داخل و اطراف واژن می‌شود. این خارش گاهی چنان شدید بوده که فعالیت افراد را مختل می‌کند.

درد هنگام رابطه و دفع ادرار: ایجاد برخی عفونت‌ها، روابط جنسی را دردناک می‌کند. همچنین وجود عفونت، سبب سوزش و درد، در هنگام دفع ادرار می‌شود. هنگام مواجه با این علائم می‌توانید به کلینیک‌های تخصصی درمان  عفونت زنان در تهران  مراجعه کنید.

 

نکات مهم در انتخاب یک دكتر خوب براي درمان عفونت زنان در تهران

درمان عفونت زنان با توجه به نوع آن متفاوت می‌باشد.انتخاب دکتر خوب برای درمان عفونت زنان می‌تواند به شدت تأثیرگذار باشد. برای انتخاب یک دکتر خوب برای درمان عفونت زنان، نکات زیر بسیار مهم هستند:

1- تحصیلات و تخصص: دکتر شما باید دارای تحصیلات مناسب و تخصص در زمینه درمان عفونت‌های زنان باشد.

2- تجربه: باید به دنبال یک دکتر با سابقه کاری قوی و تجربه در درمان عفونت‌های زنان باشید.

3- رفتار و روابط بین فردی: دکتر شما باید دارای روابط بین فردی قوی و مهارت در برقراری ارتباط با بیماران باشد.

4- قابلیت ارائه مشاوره: دکتر شما باید قابلیت ارائه مشاوره به شما را داشته باشد و به شما در تشخیص و درمان عفونت‌های زنان کمک کند.

5- استفاده از تجهیزات مدرن: دکتر شما باید از تجهیزات پزشکی و فن آوری‌های مدرن در درمان عفونت‌های زنان استفاده کند.

6- محل جغرافیایی: دکتر شما باید در محل قابل دسترس و نزدیک به شما باشد.

7- هزینه: باید به هزینه درمان توسط دکتر توجه کنید و به دکتری بروید که هزینه درمان را با میزان کیفیت خدماتشان چاره‌ساز کرده باشد.

با توجه به این نکات، پیدا کردن یک دکتر خوب برای درمان عفونت زنان می‌تواند بسیار ساده تر باشد.. پزشک معالج با توجه به نوع عفونت شما، معالجه را آغاز خواهد کرد. در این میان باید توجه داشته باشید که به دلیل اهمیت این موضوع و تاثیر آن در بر عوامل مختلف، باید از مصرف دارو خودسرانه و خود درمانی، به طور جدی خودداری کنید.

به عنوان نمونه از راه‌های درمان عفونت زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مصرف دارو: ابتدا برای مصرف دارو باید با پزشک خود مشورت کرده و طبق تشخیص پزشک، داروی مورد نیاز را انتخاب کنید‌. داروهایی که احتمال دارد توسط پزشک تجویز شوند؛ عبارتند از :
  • تجویز قرص مترونیدازول یا تینیدازول برای تریکومونیازیس
  • استفاده از کرم و شیاف برای درمان قارچ و عفونت مخمری
  • قرص مترونیدازول در حالت ژل، کرم و قرص برای درمان عفونت باکتری مناسب است.
  • تجویز کرم و قرص استروژن برای از بین بردن خشکی واژن
  • رعایت بهداشت: یکی از روش‌های دیگر، برای درمان عفونت زنان رعایت بهداشت می‌باشد‌. همواره تمیز و خشک نگه داشتن واژن، به شما در روند درمان عفونت کمک خواهد کرد. از مصرف محصولات شوینده و بهداشتی معطر و قوی خودداری کنید.

 

این مطالب نیز ممکن است برایتان مفید باشد :

 

 

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *