دکتر طاهره فروغی فر » بیماری های زنان » بهترین دکتر زنان برای درمان میوم در تهران

بهترین دکتر زنان برای درمان میوم در تهران

درمان میوم در تهران توسط دکتر متخصص زنان دکتر طاهره فروغی فر ،برای آشنایی با میوم و راههای درمان آن تا انتهای این مقاله همراه ما باشید

میوم چیست و چگونه درمان می شود؟

فیبرم های رحمی تومورهای غیرسرطانی هستند که در رحم رشد می کنند که آن ها به عنوان میوم نیز شناخته می شوند.   فیبرم شایع ترین تومور خوش خیم رحم در خانم ها است و قابل درمان است و اغلب میوم ها کوچک هستند و سبب ایجاد علائم خاصی نمی شوند.

 

این تومور از بافت عضلانی ساخته شده و به ندرت در دهانه رحم ایجاد می شود و در صورت ایجاد در قسمت فوقانی و بزرگتر رحم به وجود می آید. به زبان ساده تر میوم ها تومورهای خوش خیم و گره های متعدد متشکل از بافت و عضله هستند که در رحم و اطراف آن ایجاد می شوند.میوم ها از نظر شکل، اندازه و موقعیت متفاوت هستند و علائم متفاوتی نیز از خود بروز می دهند.

 

انواع میوم های رحمی

  • میوم در دیواره خارجی رحم: ممکن است در این نوع، بیمار دچار درد شود به علت اندازه یا فشار وارد شده به اندام های مجاور
  • میوم در دیوراه رحم: در این حالت ممکن است بیمار دچار خونریزی و یا عوارض به مراتب بیشتری شود.
  • میوم درون حفره رحم: ممکن است بیمار منجربه خونریزی و یا گرفتگی های شدید شود.

 

دکتر طاهره فروغی فر

 

علائم میوم از نظر بهترین دکتر  درمان میوم در تهران

در اغلب موارد میوم ها علائم ایجاد می کنند، که در ادامه شایع ترین علائم فیبرم را توضیح خواهیم داد:

  • خونریزی شدید
  • کم خونی
  • ضعف و خستگی
  • احساس درد حین مقاربت
  • زمانی که عفونت میوم ایجاد شود، درد، خونریزی و یا ترشح از واژن را تجریه خواهید کرد.
  • احساس فشار و یا توده در شکم ( این علامت به ندرت اتفاق می افتد.)
  • مشکل در ادرار کردن ( عفونت دستگاه ادراری اغلب در زنان مبتلا به میوم ایجاد می شود.)
شایعترین علامت میوم خونریزی های واژینال به صورت شدید و یا نامنظم است که باید هرچه سریعتر به متخصص زنان مراجعه کنید.
میوم چیست

میوم و مشکلات ادراری

همانطور که گفته شد یکی از علامت های میوم، ایجاد مشکلات ادراری است، میوم های بزرگ ممکن است تاحدی مجاری ادراری را مسدود کند که اصطلاحا به آن افتادگی می گویند، زخم هایی نیز ممکن است در میوم های دچار افتادگی شده به وجود بیاید که منجربه ایجاد آلودگی، خونریزی شود و جریان ادرار را مسدود کند.

میوم ها اعلب فیبرم نامیده می شود که تعدادی از خانم ها در سنین باروری مشاهده می شود.

دیگر علائم و نشانه های فیبرم رحم شامل:

علت به وجود آمدن فیبروم رحم

علت ابتلا به فیبروم رحم هنوز کاملا شناخته شده نیست و دلیل قطعی فیبروم رحم نامعلوم است. اما پزشکان احتمال می دهند علت ایجاد فیبروم رحمی مربوط به یکی از دلایل زیر باشد:

  • عوامل ارثی
  • عدم تعادل هورمونی
  • اضافه وزن
  • پایین بودن سطح هورمون زنانه‌ی پروژسترون
  • تغذیه نامناسب و مصرف غذاهای مضر برای فیبروم رحمی
  • استرس زیاد

 

 

 

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به میوم هستند؟

 این بیماری بیشتر در زنان سنین باروری و پس از آن رخ می‌دهد. به طور کلی زنان سیاه‌پوست، زنانی که تغذیه غنی از گوشت قرمز دارند، زنانی که دچار چاقی هستند و زنانی که هیستوریکتومی (جراحی برای برداشتن رحم) نداشته‌اند بیشتر در معرض ابتلا به میوم قرار دارند. همچنین، سابقه خانوادگی از بیماری میوم نیز ممکن است عامل ابتلا به این بیماری باشد.

 

نحوه تشخیص میوم های رحمی از نظر بهترین دکتر زنان برای درمان میوم در تهران

اغلب متخصصین زنان میوم را با معاینه لگن احساس می کنند، افرادی که میوم داشته و علائم دارند با روش های کم تهاجمی و یا جراحی می توان به راحتی آن را درمان کرد.

  • زمانی که برای تشخیص میوم های رحمی به متخصص زنان مراجعه می کنید، درباره علائمی که تجربه کردید و سابقه پزشکی با بیمار صحبت می کند.
  • سپس با بررسی علائمی که بیمار تجربه کرده و معاینه فیزیکی و سونوگرافی، میوم های بزرگ در اغلب موارد تشخیص داده می شود.
  • در حالی که میوم های کوچکتر نیاز به تشخیص دقیقتر وضعیت و اندازه آن ها باسونوگرافی واژینال است.
  • گاهی اوقات با توجه به تشخیص پزشک ممکن است لازم باشد، بررسی با آندوسکوپ انجام شود و یا لاپاروسکوپی لازم باشد.

 

 

 

روش های درمانی میوم در تهران از نظر بهترین متخصص زنان

.

درمان میوم بستگی به اندازه و تعداد تومورها، نوع علائم، سن و شرایط فرد دارد. در ادامه روش های مختلف درمانی میوم را شرح می‌دهم:

  1. مشاهده و پایش: در صورتی که اندازه تومور کوچک باشد و هیچ علائمی نداشته باشید، ممکن است پزشک توصیه کند که فقط تومور را مشاهده و پایش کنید.
  2. داروهای ضد پروژسترون: این داروها قادر به کاهش اندازه تومورهای عضلانی رحم هستند. در صورتی که تومورهای شما کوچک و در حال رشد باشند، پزشک ممکن است برای شما این داروها را تجویز کند.
  3. جراحی: در صورتی که تومور شما بزرگ شده و شروع به فشار دادن درون رحم و ایجاد علائم شده است، جراحی ممکن است گزینه درمانی مناسب باشد. جراحی می‌تواند شامل برداشتن تومور، عمل لاپاراسکوپی، یا هیستروکتومی (برداشتن رحم) باشد.
  4. درمان سوپراچیوگ: این روش درمانی با استفاده از امواج صوتی با بالاترین فرکانس ممکن (بیشتر از فرکانس بالای شنوایی انسان) برای نابودی تومورهای کوچک استفاده می‌شود.

 

درمان میوم در تهران با روش جراحی

درمان میوم با روش جراحی به عنوان یکی از راه‌های درمانی برای کنترل و حذف تومورهای عضلانی رحم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به اندازه، تعداد و موقعیت تومور(ها)، پزشک شما می‌تواند یکی از روش‌های جراحی زیر را برای درمان میوم توصیه کند:

  1. میومکتومی: در این روش، فقط تومور حذف می‌شود و بقیه بافت عضلانی رحم سالم نگه داشته می‌شود. این روش برای زنانی مناسب است که می‌خواهند در آینده بچه داشته باشند ولی نمی‌توانند به طور طبیعی باردار شوند.
  2. هیستروسکوپی: این روش جراحی از طریق وارد کردن یک دستگاه هیستروسکوپ (یک دستگاه بیمارستانی کوچک با یک دوربین و ابزار جراحی) به رحم انجام می‌شود. در این روش، تومورهای کوچک با استفاده از ابزارهای جراحی کوچک حذف می‌شوند.
  3. لاپاراسکوپی: در این روش، چندین سوراخ کوچک در نزدیکی ران وارد شده و یک دستگاه لاپاراسکوپ (دستگاهی که با یک دوربین و ابزار جراحی مجهز شده است) وارد شده و تومور حذف می‌شود.
  4. هیستروکتومی: در این روش، رحم به صورت کامل برداشته می‌شود. این روش برای زنانی مناسب است که قصد ندارند در آینده بچه داشته باشند.

 

 

آیا جراحی میوم عوارض دارد؟

کلیه روشهایی که برای جراحی میوم استفاده می شوند بی خطر و ایمن هستند اما ممکن است عوارضی در پی داشته باشد از جمله :

1- خونریزی: پس از جراحی می توان خونریزی را در ناحیه تحت عمل دید.

2- عفونت: عفونت می‌تواند به سادگی وارد ناحیه تحت عمل شود و به طور کلی با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها درمان می‌شود.

3- صدمات اطراف رحم: در صورتی که در حین جراحی صدماتی به اطراف رحم (مانند مجاری ادراری) برسد، ممکن است عوارضی مانند اختلالات ادراری پس از جراحی رخ دهد.

4- عوارض مربوط به تحتانی: در صورتی که بخشی از تحتانی شما نیز حذف شود، عوارض مربوط به تحتانی مانند خشکی مهبل یا کاهش شهوت جنسی ممکن است رخ دهد.

5- پارگی‌های بعد از عمل: در صورتی که تومورهای شما بزرگ و چندین باشند، جراحی ممکن است باعث پارگی‌های بدن در دنباله‌ی آن شود.

 

دکتر-زنان-خوب-برای-درمان-میوم

 

 

نحوه انتخاب يک دکتر زنان خوب برای درمان میوم

انتخاب دکتر زنان خوب برای درمان میوم، بستگی به مجموعه‌ای از عوامل دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. تخصص و تجربه دکتر: برای درمان میوم، نیاز به دکتری با تخصص در زمینه زنان و حرفه‌ای با تجربه در این زمینه است. بررسی تحصیلات و تجربه‌ی دکتر مورد نظر شما می‌تواند به شما کمک کند که به دکتری با تخصص و تجربه مناسب دست یابید.
  2. ارتباطات بین شما و دکتر: انتخاب یک دکتر زنان خوب برای درمان میوم، باید بر اساس نیازهای شما صورت گیرد. بررسی روش‌های ارتباطی و میزان پاسخگویی دکتر مورد نظر به سوالات شما می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.
  3. قابلیت دسترسی به دکتر: قابلیت دسترسی برای زمان درمان، می‌تواند برای شما بسیار اهمیت داشته باشد. انتخاب یک دکتر زنان خوب که در نزدیکی شما قرار دارد و در اوقات ضروری پاسخگویی می‌کند، می‌تواند کمک کننده باشد.
  4. نظر سایر بیماران: بررسی نظرات دیگر بیماران می‌تواند به شما تصویر روشنی از کیفیت خدمات دکتر داده و به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.
  5. قابلیت پذیرش بیمار: در نهایت، دکتری که به وضوح به اجازه می‌دهد که شما او را به عنوان دکتر خود برای درمان میوم انتخاب کنید، حتی اگر این موضوع شامل تخصص‌ها و تجربیات دیگر نباشد، یک گزینه خوب برای شما خواهد بود.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *